lørdag 22. august 2009

Chinatown, bondage and hangover.



Da var jeg endelig fremme, etter månder med venting så landet jeg i sydney tirsdag 0600 lokal tid (det er ca 2200 mandags kveld hjemme). Der ble vi hentet å kjørt inn til Yha central som er hostellet som vi bodde på de første 5 dagene, 2 av dagene ble brukt bare til å kurere jetlagen. Våkna første natte kl 3 å fikk ikke sove mer, satte meg i tvstua men en engelsk mann å så på fotball.

Fly turen fra kristiansand til sydney var laaang, var på reisefot tilsammen rundt 40 timer, å det tok på. London er ikke den beste flyplassen plassen e har vært på, men den er gammel så va kan en gjør. Vi fløy derfra til bangkok å hadde en times pause der så en fikk strekke litt på beina, litt blodsirkulasjon har aldri skadet noen. Flyet var utrolig varmt å stappfullt men man kunne heldigvis drømme seg bort men en go film eller lignede, som allevet så bråker fly endel men e fant en genial cd som hette så mye som sleep vol 2 eller noe lignede. Satte å hørte på det så sov e som en unge.

Men det var noe som slo meg når vi begynte å utforske Sydney var at det var nesten bare asiatere å alle butikkene hadde nesten bare importerte varer å butikknavnene sto på både engelsk å kinesisk. Så det gjore alt bittelitt vanskeligere å finne frem, men ikke veldig. Tannleger å doktorer med neonskilt var også veldig tilstedeværende, så tror det var bra at jeg gikk til tannlegen før jeg dro.

Etter å ha loket rundt å blitt litt kjent i nærområdet, la vi ut på en lenger gåtur, opptil harbor brigdge og oprahuset å inn i ett litt dyrere strøk av byen. Men noe som jeg fant veldig fasinerende var at det var markede flere steder med alt fra mat til klær å lignede, her var det ofte litt eldre forlk men alikavel kom det høy techno musikk fra mange av stedene go figure.

På fredagskveld var det en slags bli kjent middag, vel ikke akkurat en middag. Vi fikk gratis mat å billig drikke, men dette var på en bar/nattklubb så det var et lite kjøkken i kroken som vi fikk noe mat fra. Det som var utolig gøy var at plutselig begynte det å komme masse folk kledd i lakk, lær, pisker å håndgjern, de holdt seg mest på utsiden i røykeområdet, men vi begynte alle å lure på va vi hadde havnet oppi.

Lørdagsmorgen tok jeg bussen opp til coffs harbour som jeg er nå, det er en 10 timers kjøretur, fikk sove en del heldig vis men det er mulig det har en sammenheng at jeg var ute til et ikkespessifisert tidspunkt å bussen gikk kl 7 på morgenen. Så nå sitter jeg her å skriver å hører på noen øst europere som henger over skulderen mine. Coffs harbour er en veldig fin plass, litt søvnig havneby akkurat som jeg liker det. Om noen dager skal jeg opp til bayron bay som ligger litt over 2 timer nord fra her før jeg reiser helt opp til brisbane før neste helg

2 kommentarer: